loading...
شادی و خنده
لایو بازدید : 8 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

اولین روزهای بعد از خرید یک گجتِ جدید، همه حواس مان را به خود مشغول می کند. درست مثل بچه ای که تازه متولد شده مراقب حال و احوالش هستیم، تمیزش می کنیم و مواظبیم آسیب نبیند. تبلتِ نو، چند وقتی لنگ به دست نگه مان می دارد، تا ذره ای لک روی صفحه اش پدیدار شد سریع پاکش می کنیم.

نبایدها: ۷ کاری که برای سالم ماندن گجت ها نباید انجام داد

 

حتی روی میز نمی گذاریم تا نکند پشت دستگاه خط بیفتد، روی متکا را بهترین جا برای آرام گرفتن دستگاه عزیزمان می یابیم. تا شب با آن کار می کنیم و موقع خواب در آخرین نگاه به خود و دستگاه قول می دهیم که همیشه مثل مادری مهربان ازش مراقبت کنیم.
 
بعد، همه چیز از یک روز شروع می شود، روزی که از دنده چپ از خواب پا شده ایم و ماه عسل با گجت دلبند خود را تمام شده می یابیم. موقع بر داشتن لپتاپِ بیچاره چنان بی احتیاط به دیوار می کوبیمش که کسی نداید فکر می کند با هم پدر کشتگی داریم، توی کیف کنار چند وسیله تیز می گذاریم و بی خیال بدنه کربن فایبر دلربایش می شویم. تبلتِ از همه جا بی خبر را بعد یک ماه زیر تخت در حالی می یابیم که تلی خاک رویش نشسته و گوشه هایش هم پریده.
 
از منظر عدالت به هر حال این هم نوعی جرم است جرمی به نام بی دقتی و کم مراقبت کردن از گجت ها.
 
اگر احساس می کنید بعد از خواندن این مقدمه چیزی در وجودتان قلیان پیدا کرده و از رفتار گذشته خود پشیمان شده اید به ادامه مطلب بروید تا با ۷ کاری که برای نگهداری بهتر دستگاه ها نباید انجام دهید آشنا شوید.
 

۱. گذاشتن لپتاپ روی تخت، فرش و هر چیز مشابه

 

 

بدون کولینگ پد یا تهویه مناسب، لپتاپ بر اثر استفاده زیاد گرم می کند. این اشتباه است که دستگاه را روی پتو یا فرش رها کرده، آن را با کابل به تلویزیون وصل نمایید و برای ساعت ها به تماشای سریال مورد علاقه تان بنشینید.

 

گرمای زیاد اول از همه عمر باتری دستگاه را کم می کند، تازه در مواردی پیش آمده که باعث آسیب جدی به لپتاپ شده یا حتی آتش سوزی رخ داده.

 

 

۲. حمل و نقل دستگاه های الکترونیک بدون کیس محافظ

 

 

اگر عادت دارید که تبلت، لپتاپ و دیگر دستگاه های الکترونیک خود را بدون کیس محافظ این ور و آن ور ببرید بدانید که این کار به مثابه دعوت از خط و خش و خوردگی به سطح گجت تان است. گجت ها باید در کیس های باکیفیتی قرار گیرند که اگر یک روز کامل هم در آنجا ماندند هیچ مشکلی برای شان پیش نیاید. در ضمن بلند کردن لپتاپ از قسمت نمایشگر بسیار خطرناک است، علاوه بر اینکه احتمال رها شدن از دست را بالا می برد ممکن است به خود دستگاه هم آسیب برسد.

 

 

۳. نگهداری شلخته سیم ها

 

 

سیم شارژرها اغلب بسیار حساس و آسیب پذیرند. مراقب باشید بیش از حد آنها را لوله نکنید یا در حالی که به دستگاه وصل هستند از پریز دیواری آویزان نگذارید. موقع نگهداری یا حمل، با ملایمت سیم را بپیچید تا صدمه نبیند.

 

همین نکات درباره هدفون ها هم صادق است. سیم آن را خیلی سفت دور دستگاه پخش کننده نپیچید و مطمئن شوید موقع حمل فیش هدفون را خارج کرده اید.

 

 

۴. روشن نگه داشتن مداوم دستگاه

 

 

واقعاً آخرین باری که اجازه دادید رایانه تان بیشتر از نیم ساعت خاموش بماند کی بوده؟ این معضل خیلی از ما است که اجازه استراحت به دستگاه های الکترونیک و برقی خود نمی دهیم. کمی انصاف داشته باشید هر چیزی طول عمری دارد، وقتی بی وقفه از دستگاهی کار می کشید باید انتظار استهلاک زود رس آن را هم باشید.

 

 

۵. استفاده از پاک کننده های لوازم خانگی برای ادوات الکترونیک

 

 

هر چیزی را بهر کاری ساخته اند، قرار نیست با مایع شیشه شو نمایشگر LCD را هم پا کنید. هر کدام از این مواد، ترکیب شیمیایی خاصی دارند که فقط برای همان مصرف ساخته شده اند. اگر دید بلند مدت داشته باشید تایید می کنید که هزینه کم برای تمیز کننده مناسب دستگاه های الکترونیک از خرابی و تعویض اجباری آنها کم هزینه تر و البته کم درد سر تر است.

 

 

۶. نامناسب خارج کردن حافظه های USB

 

 

هاردهای اکسترنال و فلش های یو اس بی باید همیشه به طور صحیح از رایانه جدا شوند. به خصوص در مورد هارد اکسترنال حتماً بعد از زدن دکمه Eject کمی صبر کنید تا دیسک داخل آن از چرخش باز ایستد، در غیر این صورت علاوه بر آسیب رسیدن به دستگاه احتمال از دست رفتن اطلاعات هم وجود دارد.

 

 

۷. کوتاهی در پشتیبان گیری

 

 

مسئله این است: پشتیبان گیری چیزی نیست که اول صبر کنید مشکلی پیش بیاید بعد به فکر انجام دادنش بیفتید. این یکی جزو دسته‌ی پیش گیری هاست و باید قبل از وقوع مشکل به فکرش باشید. پس برنامه ای مرتب برای پشتیبان گیری از اطلاعات تان داشته باشید، این طوری از به خطر افتادن اطلاعات مهم خود جلوگیری می کنید.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 126
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 109
  • بازدید کلی : 2,373